Viser resultat 1- af

Vis flere resultater

Randi Noren Nicolaisen

Læs her mere om Randi og om hvordan hun med egen ord arbejder som dagplejer.

Velkommen hos dagplejer Randi Nicolaisen😊.

 

Jeg hedder Randi. Jeg er fra 1982 og bor Rosengårdsvej 4 i Hejnsvig.

Jeg er gift med Morten, sammen har vi 3 børn.

Nikolaj fra 2005, Karoline fra 2008 og Annesofie fra 2013.

Vi har også en sød hund Kaja, som børnene elsker at observere.

Vi bor i et parcelhus, her har vi et dagplejeværelse og et køkkenalrum til at lege i, ude har vi et hyggeligt legeområde med legehus, sandkasse og trampolin.

 

Vi bor i et skønt område, med masser af muligheder for oplevelser i naturen. Vi bor tæt på skov og sø, vi har bondegårde lige uden for byen, legepladser og skønne områder med eng og bakker. Vi har til sammen, alle dagplejer to cykler til rådighed, så vi kan komme vidt omkring.

 

Da jeg blev dagplejer fandt, jeg min rette hylde. Jeg er vild med at kunne planlægge dagen efter børnene, at følge dem og deres udvikling SÅ tæt på. At være med til at gøre et lille menneske selvhjulpent, er forbundet med en masse succeser.

 

Jeg arbejder ud fra de pædagogiske læreplaner, det gør jeg bla. Ved at tage et lærerplanstema over 2 måneder af gangen, for at kan gå i dybden med det. Det kan f.eks. Være farver, former, dyr, kroppen, højtider, vejret osv. 

 

Jeg har fulgt de kurser jeg er blevet tilbudt igennem Billund kommune.

 

 VIGTIGT FOR MIG;

  • Det er vigtigt at både børn og forældre er trygge i min dagpleje, og jeg stor pris på et åbent og ærligt samarbejde og dialog.
  • At være nærværende, omsorgsfuld og at dagen foregår i børnehøjde.
  • Udelivet - masser af frisk luft styrker børnenes udvikling på mange måder. Bl.a. Ved at der er mindre støj, færre konflikter, børnene bliver bedre til at fordybe sig og motorikken styrkes.
  • At sætte det enkelte barn i fokus, se og anerkende barnet hvor det er i sin almene og følelsesmæssige udvikling.
  • Inklusion er en del af vores dagligdag, at alle har ret til at være dem vi er og lærer børnene at acceptere hinandens forskelligheder.